6 червня 2012 р.

Визначаємо професійність


Учитель, який прагне до пізнання, реалізації та збільшенню свого професійного потенціалу, вже не зможе «відбувати» урок або функціонувати на уроці. Він буде «проживати» кожен урок, створюючи необхідний психологічний комфорт і ситуацію успіху для учнів і для самого себе, отримуючи при цьому колосальну задоволеність. Викладання в даному випадку буде носити вже не характер трансляції інформації, а характер стимуляції та активізації пізнавальної діяльності учнів.

Праця вчителя оцінюється на основі того, що думає, представляє і повідомляє учитель про себе сам і порівнюється з об'єктивними показниками. Це має принципове значення, оскільки сьогодні, по-перше, настав час, коли при оцінці будь-якого вчителя необхідно враховувати його власну професійну самооцінку


Анкета-тест
на визначення творчого потенціалу вчителя 

1.     Чи вважаєте ви, що певні ваші ідеї значно поліпшують навчально-виховний процес?
Так  
            Ні                 
            За сприятливих умов              
            Деякою мірою
2.     Якщо вас якась ідея захоплює, то ви думаєте про неї:
незалежно від умов її втілення ;
домагаєтеся її втілення.
3.     Коли захищаєте якусь ідею, то:
можете відмовитися від неї;
аргументи опонентів для вас переконливі;
залишаєтеся при своїй думці, які б аргументи не вислухали;
зміните свою думку й прислухаєтесь до думки опонентів.
4.     Хто, на вашу думку, у колективі справді володіє творчими здібностями в педагогічній діяльності?
5.     Як ви оцінюєте себе з позицій педагогічної творчості?
      Рівні: високий, середній, низький
6.     Які необхідні умови, на вашу думку, для творчої діяльності вчителя можна створити в гімназії?
7.     Скільки, на вашу думку, творчих учнів у класах, де ви працюєте (конкретно по кожному)?
8.     Чи вірите ви у свої творчі здібності? Якщо так, то як ви плануєте їх реалізувати найближчим часом?
Якщо Ви впевнено відповідаєте на запитання і відповіді є однозначними, то це означає лише одне, Ви творчий вчитель і потенціалу у Вас достатньо, для того, щоб вигадувати та творити, захоплювати та дивувати.