24 грудня 2012 р.

Нові ідеї

Ідеалом сучасного навчання є особистість не з енциклопедично розвиненою пам’яттю, а із гнучким розумом, із швидкою реакцією на все нове. Але річ не в тому, щоб кожний став великим – кожний повинен бути тим, ким він може стати, якщо реалізує свої можливості. Кожний повинен стати самим собою.

Відомо, що людина реалізує лише 10% своїх можливостей. Як за довге людське життя зуміти розкрити себе, свої здібності? Проблема творчості та її розвитку викликає великий інтерес у педагогів сучасної школи. Тлумачення поняття «творчість» дав ще давньогрецький філософ Платон:»Усе, що викликає перехід із небуття в буття, -- творчість»…

Умови сучасного життя, обсяг інформації, який постійно збільшується, вимагають, щоби школа підготувала учнів, які здатні самостійно здобувати знання, відокремлювати головне, швидко орієнтуватись у конкретній ситуації. Зробити навчальну працю ефективною допомагає співпраця вчителя з учнем, коли вони працюють разом заради досягнення спільної мети…

Вплив учителя на процес діяльності учня полягає в тому, що він виступає як джерело додаткової інформації, тобто як фактор підтримки і як сила, що скеровує діяльність учня, надає йому необхідну допомогу і зберігає при цьому максимум його самостійності. Майстерність його полягає в тому, щоб організувати та вести процес навчання і водночас "стояти осторонь", залишаючи учневі роль інтелектуального лідера.

Уміння приводити себе в стан, потрібний для роботи в певний момент часу, -- одне з головних умінь професіонала в будь-якій сфері. У роботі вчителя – у тому числі. Цьому не навчають у педвузах, і випускники, які Є професіоналами як вчителі. Виявляються безпомічними як педагоги-практики. Ті теоретичні знання, які отримує студент на заняттях з педагогіки та психології, не формують уміння правильно реагувати на позаштатні ситуації…