5 червня 2025 р.


Тиждень природничо-математичних дисциплін

з 17.02.25 по 21.02.25

"Наука у спорті: від рекордів до технологій"

Ця тема інтегрує знання з математики, фізики, хімії, біології та інформатики, показуючи, як наука допомагає спортсменам досягати високих результатів та зберігати здоров'я. Вона ідеально підходить для учнів спортивного ліцею та сприяє розвитку їхнього інтересу до природничих наук.


Ключові аспекти теми

  1. Математика:

    • Розрахунок траєкторій (наприклад, кидка м'яча або польоту списку).

    • Аналіз статистики: персональні результати спортсменів, динаміка прогресу.

    • Моделювання ідеальних умов для тренувань.

  2. Фізика:

    • Механіка руху: закони Ньютона у спорті (біг, стрибки, метання).

    • Аеродинаміка у легкій атлетиці, плаванні, велоспорті.

    • Енергія та потужність м'язів під час виконання фізичних вправ.

  3. Хімія:

    • Біохімічні процеси в організмі під час тренувань (розщеплення АТФ, робота м'язів).

    • Вплив харчових добавок та енергетиків на продуктивність спортсмена.

    • Хімія води та її значення для гідратації організму.

  4. Біологія:

    • Анатомія та фізіологія: робота м'язів, серцево-судинної системи, легенів.

    • Генетика та спорт: чи можна успадкувати спортивні здібності?

    • Профілактика травм та відновлення організму після тренувань.

  5. Інформатика:

    • Використання трекерів активності та програм для аналізу тренувань.

    • Розробка симуляцій та моделей для аналізу спортивних рухів.

    • Використання штучного інтелекту у розробці індивідуальних планів тренувань.


Заходь для предметного тижня

День 1: Вступний день – "Спорт і наука"

  • Лекція: "Як наука допомагає досягати рекордів".

  • Презентація: сучасні технології у спорті (аналітика, датчики, матеріали).

День 2: Математика та фізика у спорті

  • Практичне заняття:

    • Розрахунок траєкторій м'ячів/списів у спортивному залі.

    • Визначення оптимального кута для досягнення максимальної дальності польоту.

  • Конкурс: розв'язання завдань з механіки, пов'язаних зі спортом.

День 3: Хімія та біологія для здоров'я спортсмена

  • Лабораторна робота:

    • Аналіз складу спортивних напоїв чи енергетиків.

    • Дослідження впливу кислотності напоїв на емаль зубів спортсмена.

  • Семінар: "Як працюють м'язи та серце під час фізичних навантажень?"

День 4: Інформатика та технології у спорті

  • Майстер-клас:

    • Використання фітнес-трекерів та програм для аналізу тренувань.

    • Створення симуляцій у Scratch або Python для аналізу спортивних рухів

  • Нові гаджети для спортсменів.

День 5: Завершальний день – "Наука в дії"

  • Інтерактивна олімпіада між командами учнів, що включає завдання з усіх предметів.

  • Виставка проєкт:

    • Учні презентують власні роботи, наприклад, графіки фізичних показників, результати лабораторних досліджень чи моделі спортивних рухів.

  • Нагородження активних учасників.


Очікуваний результат

  • Поглиблення знань про взаємозв'язок наук та спорту.

  • Формування в учнів міжпредметного мислення.

  • Заохочення до дослідження ролі науки у повсякденному житті спортсменів.