27 вересня 2012 р.

Програма роботи комісії вчителів природничо-математичних дисциплін над методичною темою


Думати легко, а перетворювати думки
в дії - найважча річ на світі
І.В.Гете


Програма роботи комісії вчителів природничо-математичних дисциплін над методичною темою:

«Інноваційна спрямованість педагогічної діяльності в рамках сучасного уроку вчителів природничо-математичного циклу»

ВСТУП

         Бурхливий розвиток  інфор­маційних технологій загострив перед вчителями  зав­дання  розширення практики розвиваючого навчан­ня, використання новітніх технологій навчання, вдосконалення освітніх методик.          В умовах становлення інформаційного суспіль­ства навчальний процес розглядається як засіб роз­витку учнів. А головне завдання педагога  полягає в тому, щоб не лише дати знання, а й створити стійку мотивацію до навчання, спонукати учнів до само­освіти, пов'язаної з розвитком їхнього творчого та критичного мислення. 


ПРОГРАМА

Методична програма підвищення кваліфікації «Інноваційна спрямованість педагогічної діяльності в рамках сучасного уроку вчителів природничо-математичного циклу» призначена для вчителів природничо-математичних дисциплін та розрахована на підвищення кваліфікації в галузі науково - методичного забезпечення розвитку інноваційної педагогічної діяльності.

Мета: розвиток професійних компетентностей, що реалізують інноваційний характер діяльності вчителя у сучасній освіті.
Завдання:
  актуалізація та розвиток знань в області інновацій сучасної освіти;
  розвиток навичок професійного-особистісного росту;
  оволодіння інноваційними педагогічними технологіями, інноваційними навичками в галузі науково-дослідної, науково-методичної, діяльності у  ліцеї;
  розвиток професійних умінь інноваційного проектування в освіті.

          У реалізації Програми беруть участь кваліфіковані вчителі, фахівці, що мають успішний досвід інноваційної діяльності,  набутий при виконанні попередньої методичної Програми.
Програма передбачає використання інноваційних освітніх технологій, різних форм навчання в інтерактивному режимі, моніторинг процесу підвищення кваліфікації.

Інноваційні напрямки діяльності:
-  підтримка інноваційних процесів в  ліцеї;
-  формування єдиного методичного простору на основі мережевої взаємодії;
-  впровадження сучасних форм методичного супроводу та професійного розвитку вчителів комісії;
-  вдосконалення форм узагальнення результативного інноваційного педагогічного досвіду.

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ

1. Діагностико-теоретичний (2012-2013 н. р.)
Теоретичне дослідження питання, проведення діагностик , робота  над індивідуальними методичними  темами  та самоосвітою вчителя, проведення анкетування вчителів та виявлення проблем в їх роботі,  надання допомоги в оволодінні та освоєнні інноваційних  технологій та вдосконалення навичок роботи з комп’ютером.
Очікуваний результат
Розробка системи педагогічного моніторингу методичної роботи, що забезпечує супровід всіх етапів роботи по темі. Нормативно-правове забезпечення. Розробка програм з кожного пріоритетного напрямку роботи. Удосконалення форм педагогічної роботи.



2. Практичний (2013-2014 н. р.)
Практичне  застосування рекомендацій семінарів, конференцій їх апробація на практиці, участь у  конкурсах, проведення майстер-класів.
Очікуваний результат
Формування професійної компетенції педагогів на основі нових педагогічних технологій навчання та  створення умов, в яких учень може вибирати власний спосіб пізнання у відповідності зі своїми особливостями, особистісними здібностями   та  пізнавальними  перевагами.


 3. Аналітичний (2014-2015 н. р.)
Узагальнення досвіду роботи над темою, вироблення рекомендацій, підведення підсумків, створення  та оформлення  банку  педагогічних ідей,  творчі звіти вчителів, розробка навчальних, науково-методичних та дидактичних матеріалів,  випуск електронних посібників  та обмін досвідом на сторінках ліцейського сайту.
Очікуваний результат:
Аналіз отриманих результатів, фіксація створених прецедентів інноваційної практики та їх закріплення в локальних нормативних планах методичної комісії, визначення перспектив подальшого роботи методичних комісій.