ПРОГРАМА

Програма реалізації  методичної теми
комісії вчителів природничо-математичних дисциплін
 «Розвиток ключових компетенцій  учнів на основі  інформаційно-комунікативних та активних форм  навчання».

Інформаційно-комунікаційні технології вічні,
житття швидкоплинне


ВСТУП

Завдання, визначені основними державними освітянськими документами щодо удосконалення управління навчальними закладами, неможливо реалізувати без трансформації ідей науки та упровадження інноваційних технологій навчання та виховання.
Знання, вміння та навички, котрі учні набувають й виробляють, навчаючись та виховуючись   в освітніх закладах, беззаперечно, є важливими. Поряд із цим сьогодні актуальності набуває поняття компетентності  учня,  оскільки саме ключові компетентності є тими індикаторами, що дозволяють визначити готовність випускника до життя, його подальшого особистого розвитку й до активної участі в житті суспільства.
У формуванні ключових компетентностей учнів значну роль відіграють педагогічні працівники. Від їх     предметно-методичної, психологічної, інформаційно-комунікаційної   загальнонаукової, загальнокультурної, компетентностей у значній мірі залежить професійна та життєтворча компетентність ліцеїста нашого  навчального закладу.

Мета: створити умови для формування, використання та поширення  таких форм навчання, що реалізують інноваційний характер діяльності вчителя щодо розвитку ключових компетенцій  учнів.
Завдання:
•  актуалізація знань в галузі інновацій сучасної освіти;
•  розвиток навичок професійно-особистісного росту та умінь інноваційного проектування в освіті;
•  оволодіння інноваційними педагогічними технологіями, інноваційними навичками в галузі науково-дослідної, науково-методичної, діяльності у  ліцеї  та їх впровадження в навчальний процес;
 У реалізації Програми беруть участь кваліфіковані вчителі, фахівці, що мають успішний досвід інноваційної діяльності,  набутий при виконанні попередньої методичної Програми.
Програма передбачає використання інноваційних освітніх технологій, різних форм навчання в інтерактивному режимі, моніторинг процесу навчання та рейтингу підвищення кваліфікації.
Інноваційні напрямки діяльності:
-  підтримка інноваційних процесів в  ліцеї;
-  формування єдиного методичного простору на основі мережевої взаємодії;
-  впровадження сучасних форм методичного супроводу та професійного розвитку вчителів комісії;
-  вдосконалення форм узагальнення результативного інноваційного педагогічного досвіду.


ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ
І ЕТАП. Формування інформаційно-комунікаційних  компетенцій
 Діагностичний (2015/2016 р.р.)
1. Аналіз  науково-методичної проблеми, обґрунтування її актуальності для кожного вчителя.
2. Складання плану роботи над єдиною науково-методичною темою.
3. Вивчення науково-методичної літератури з проблеми.
4. Визначення провідних напрямків діяльності МК з питань реалізації проблемної теми.
5.Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблемної теми.


ІІ. ЕТАП. Формування соціальних компетенцій
Практично-діяльнісний  (2016/2017 р.р. )

1. Спрямування роботи всіх вчителів комісії  над єдиною науково-методичною проблемою.
2. Розробка методичних рекомендацій щодо упровадження інновацій у навчально-виховний процес та методичну роботу.
3.Обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях МК, вироблення заходів стосовно їх реалізації.
4.                Підготовка та проведення педагогічних та науково-методичних рад з відповідною тематикою.
5.Проведення семінарів-практикумів, майстер-класів з метою вивчення методики упровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес та методичну роботу.
6.Створення банку даних інноваційних технологій, що упроваджуються у навчальних закладах міста.
7.                Залучення вчителів до участі у виставках педагогічних ідей та технологій.
8.                Удосконалення системи роботи педагогів у контексті роботи над проблемною темою.
9.                Моніторинг участі учнів в олімпіадах, предметних та творчих конкурсах.
10.           Моніторинг участі педагогів у професійних конкурсах, виставках-презентаціях педагогічних ідей та технологій.

ІІІ ЕТАП. Формування компетенцій саморозвитку та самоосвіти
Узагальнюючий, підсумковий (2017/2018 р.р.)
1. Узагальнення та аналіз роботи над проблемною темою, вироблення практичних рекомендацій. 
2.Проведення творчих звітів вчителів про наслідки роботи над проблемною темою. 
3.                Проведення творчих майстерень кращих педагогів за результатами роботи над проблемною темою. 
4. Оформлення результатів дослідження у вигляді методичних рекомендацій. 
5. Створення банку ефективного педагогічного досвіду. 
6. Підготовка та проведення  виставки-презентації педагогічних ідей, панорами методичних знахідок. 
7.                Узагальнення та поширення ефективного педагогічного  досвіду.

Очікувані результати
1. Створення оптимальної мережі методичної роботи із педагогічними кадрами;
2. Комплексна інформатизація та комп'ютерізація робочих місць вчителя та учнів;
3. Упровадження новітніх інформаційних технологій в навчальний процес;
4. Оновлення матеріально-технічних ресурсів ліцею;
5. Розширення форм неперервної освіти вчителів, залучення їх до участі у професійних конкурсах, виставках-презентаціях педагогічних ідей та технологій.

Висновок

     Життєвий і професійних успіх людини залежить від її здатності адаптуватися до змін, що відбуваються у суспільстві через вміння оволодівати та гнучко застосовувати набуті знання,  уміння, власний та суспільний досвід.   І в цьому повинен йому допомогти компетентний педагог, який має високий рівень педагогічної майстерності та  може дати учню  можливості орієнтуватись у сучасному суспільстві, інформаційному просторі, швидкоплинному розвиткові ринку праці, подальшому здобутті освіти. 



Голова МК ___________А.А.  Усова