Що день прийдешній нам готує




Що  в роботі вчителя можна вважати  як інноваційна діяльність?
   І просте, і складне питання одночасно. З одного боку, ми легко перераховуємо те, що вважаємо інноваційним у своїй роботі: зміст, технології, методики, підходи, які, дійсно, є інноваційними в сучасних умовах. З іншого боку, довести (обгрунтувати), а тим більше описати (уявити) свою інноваційну діяльність навряд чи під силу кожному з нас.         Оскільки,  інновація - це не просто фіксація факту, це ціла система в роботі вчителя, в описі якої повинні бути зазначені зміст, мета, терміни реалізації, проблеми, на вирішення яких спрямована інновація, способи діагностики результатів інноваційної практики, форми подання досвіду.
За призначенням інновації в освіті можна умовно розділити на:
- Загальні (глобальні концепції сучасної освіти: оптимізація навчання, гуманістичні положення та практичні технології, організація і управління педагогічними процесами, інформаційні технології);
- Приватні (авторські нововведення, які розробляються в унісон сучасній парадигмі освіти і впроваджуються безпосередньо в практику).
Інноваційний процес навчання включає:
-  перегляд змісту освіти;
-  оновлення форм, методів і засобів навчання;
-  створення і використання сучасних освітніх технологій;
-  розвиток креативних здібностей вчителя і учня, їх пізнавально-ціннісних інтересів.
Основні напрямки діяльності вчителя:
1. В інформаційній області:
- використання інтернет-ресурсів, мультимедійних підручників і навчальних програм;
- створення своєї методичної скарбнички «Педагогічні ідеї».
2. У діагностично-прагматичній  області:
-діагностика інформаційних потреб учнів;
- діагностика навчання учнів.
3. В області змісту освіти:
- робота з вивчення тимчасових стандартів освіти;
- дидактичне та методичне забезпечення введення нового змісту освіти та навчання;
- освоєння та пропаганда нових педтехнология.
4. У інноваційної та експериментальної області:
- робота у творчих групах вчителів;
- проведення семінарів і майстер-класів;
- дослідно-експериментальна робота.
5. У сфері підвищення кваліфікації:
- перепідготовка та підвищення кваліфікації;
- участь у методичних виставках, професійних конкурсах і фестивалях.

Використання вчителем принципів роботи
- Самоактуалізація:
підтримка прагнення кожної дитини в прояві і розвитку своїх інтелектуальних, мистецьких та фізичних здібностей
-  Індивідуалізація:
створення умов для формування та розвитку індивідуального
стилю діяльності учня
-  Суб'єктивність:
 міжсуб'єктна характер взаємодії і спілкування (Застосування педагогічних методів і прийомів для актуалізації та збагачення суб'єктного досвіду учнів)
- Вибір:
 варіативність у формах і способах досягнення результату (Проектування характеру навчальної взаємодії на основі особистісних особливостей дитини з наданням йому права вибору)
-  Творчість і успіх:
стимулювання роботи учнів з самовдосконалення і самобудівництва особистого «Я» (Вибір пріоритетного способу діяльності на уроці - діяльнісно -. творчого Оцінювання не тільки знань, але й процес добування цих знань)
-  Довіра і підтримка:
 підтримка прагнень в самореалізації учнів (Створення на уроці сприятливого психолого-емоційного клімату при навчанні).
   Виконуючи ці завдання вчителі методичної комісії активно, протягом року залучали ліцеїстів до цієї роботи. 

  Так, ліцеїстами ІУ курсу під керівництвом вчителя фізики Пушки Софії Іванівни  створено проект «Фізика та  спорт». Чітко, лаконічно, доступно, яскраво підмічено  та  дано наукове обґрунтування  спортивним явищам та подіям.
    Вчителями Скоропадською Світланою Олексіївною та Волик Галиною Павлівною була завершена робота над проектом «Нітрати»,  в рамках якого був проведений захід «Нітрати вороги чи друзі?» та розроблений урок для ліцеїстів ІІІ-го курсу, а також ліцеїстами 42 групи  були оформлені проектні папки   «Невідомий» Д.І.  Мендєлєєв» та «Вчені-хіміки».
Пушка Софія Іванівна разом з Жихарєвою Тетяною Василівною взяли  активну участь у міжнароднійнауково-космічній конференції з навчально-інформаційним проектом «Крок у невідомість», презентуючи краєзнавчу подорож «Шануємо пам'ять героя космосу –  Поповича Павла Романовича, почесного гостя ліцею-інтернату». Разом з ліцеїстами ІУ курсу представили проект на виставці «Невідомий космос»
Вчителями математики УсовоюАллою Анатоліївною та Жихарєвою Тетяною Василівною створено електронний посібник «Парабола», який сьогодні опубліковано в Інтернеті.