ЧЕТВЕР експерементально-дослідницький


Актуальність експериментально-дослідної роботи зумовлена процесами інформатизації й інтеграції збільшують запит на створення гармонійно розвинених і практично зорієнтованих особистостей, що потребує якісних змін не тільки у змістовому наповненні навчальних предметів, але й в урізноманітненні технологій, методів, прийомів їх викладання та оцінювання навчальних досягнень учнів.Відтак навчально-виховний процес слід організовувати на якісно новому рівні, тобто так, щоб учень на уроці міг не тільки успішно опанувати певною сумою знань, умінь і навичок, але й навчитись їх використовувати як за певним алгоритмом, схемою, так і в нестандартних умовах. 
Навчання повинно створювати атмосферу зацікавленості, небайдужості до освітнього матеріалу, спільного пошуку вирішення навчальних завдань, а вчитель має спрямовувати свою діяльність на розвиток у вихованців самостійності, гнучкості, критичності, оригінальності емпіричного і теоретичного мислення. Продуктивним шляхом для виконання зазначених завдань є створення сприятливих умов, які б забезпечували розвиток розумових здібностей учнів, підтримували їх пізнавальну активність і виключали перевантаження пам’яті школярів фактологічним матеріалом.Система освіти в ліцеї розвивається в напрямі створення інформаційного навчального середовища. Так, протягом шести навчальних років здійснюється навчання педагогічних працівників ліцею за програмою "Intel® "Навчання для майбутнього" тренерами нашого закладу.
Однак з поновленням педагогічного складу виникла знов така необхідність у продовженні подібної діяльності.Наш ліцей є опорним закладом освіти. Тому вчителі кафедри тісно співпрацюють з науковцями КОІПОПК і діляться своїми надбаннями з слухачами курсів підвищення кваліфікації. Свій досвід роботи вчителя біології Волик Галини Павлівни та Скоропадської Світлани Олексіївни презентували на одному із засідань слухачів курсів з основ здоров’я. Темою обговорення стали результати експериментально-дослідницької роботи вчителів про несумісність високих спортивних результатів і шкідливих звичок.
Експериментально-дослідницька робота у нашому закладі набирає обертів ми. Сьогодні ми опинилися на шляхурозроблення електронних навчально-методичних комплексів для ліцеїстів. Але сьогодні ми говоримо лише про креативно-творчі надбання вчителів нашої кафедри.


      Вивчення хімії, як і інших шкільних предметів, не може бути відірваним та відстороненим від інших наук. Частіше всього суміжні науки – це фізика, біологія, екологія, географія. А ось як може хімія інтегруватись з історією? З'ясувалося, що може. І це довели вчителі ліцею Скоропадська С.О. та Смоляр І.В., які провели захід до річниці голодомору. Про голодомор 1932-1933 років на Україні тепер знають не тільки на пострадянському просторі, а і у світі. Про причини, внаслідок яких він був, існують різні версії. Увазі  ліцеїстів була представлена версія, яка мало відома широкому загалу. Учні дізналися про гуму та каучук; відкриття Сергія Васильовича Лебедєва по виробництву синтетичного каучуку, яке спричинило справжню гумову революцію у СРСР; технологію виготовлення синтетичного каучуку з етанолу та наслідки реалізації цього виробництва для народу України. Даний захід сприяв як розширенню міжпредметних зв'язків, так і патріотичному вихованню молоді.

      Відеорепортаж про захід «Наукове відкриття вартістю в людські життя» було надіслано на конкурс ВГ «Основа» «Скарбниця досвіду – 2016» та було відзначено грамотою.
Друковане у фахових виданнях Скоропадської С.О.
Досвід було висвітлено у фахових виданнях:
1.Газета «Хімія. Шкільний світ» сценарій виховної справи «Фестиваль хімічних елементів», №11, квітень 2009р..
2.Журнал «Все для вчителя» розробка уроку «Характеристика хімічних елементів малих періодів за їх місцем у ПС і будовою атома», № 11-12, червень 2009р..
3. Газета «Хімія. Шкільний світ» розробка уроку «Хімічний елемент. Будова атома», №10, квітень 2009р..
4.Журнал «Веселі уроки» «реклама Феруму та Карбону», №10 2009р., №1 2010р..
5. Газета «Хімія. Шкільний світ» сценарій виховної справи ««Невідомий» Д.І.Мендалєєв», №8, березень 2010р..
6.Журнал «Все для вчителя» розробка уроку «Хімічні властивості основ», №16-18, червень 2010р..
7.Лауреат всеукраїнського конкурсу газети «Хімія. Шкільний світ» «Панорама творчих уроків-2010» розробка уроку «Хімічні властивості основ», №18, червень 2010р..
8. ІІ місце на всеукраїнському конкурсі учнівських та педагогічних робіт «Здорова планета – здоровий ти!» з проектами «Чи врятуємо ми Землю?» та «Чи вистачить нам енергії?». Матеріал надруковано у №14, травень 2011р..
9. Журнал «Відкритий урок»
* №5 травень 2010 р. Розробка уроку «Білки, складність їх будови.Розчинення й денатурація білків»;
* №6 червень 2010р. Сценарій виховної справи «Хімічна мозаїка»;
* №10 жовтень 2010р. Сценарій виховної справи «Фестиваль хімічних елементів»;
* №11 листопад 2010р. Сценарій виховної справи «Чомучка в Країні TV-Хімії»;
* № 12 грудень2010р. Розробка уроку «Поняття про гідрування жирів. Застосування естерів. Значення жирів у життєдіяльності організмів».
10. Лауреат І етапу всеукраїнського конкурсу «Творчість освітян» журнал «Позакласний час» сценарій виховної справи «Фестиваль хімічних елементів», №3, березень 2011р..
11. Журнал «Все для вчителя» розробка уроку «Оксиди в природі та їх застосування»,№16-17, червень 2011р..
12. І місце у всеукраїнському конкурсі газети «Хімія. Шкільний світ»  «Хімія у нашому житті»  Сценарій виховної справи «Хімічна мозаїка», №30, жовтень 2011р..
13. Журнал «Позакласний час» Сценарій виховної справи «Кам'яна веселка», №15-16 2012р..
14. Збірник «Хімія. Інтерактивне навчання»7-11класи із серії «Бібліотека «Шкільного світу», 2012. Сценарій виховної справи «Фестиваль хімічних елементів».
15. Газета «Хімія. Шкільний світ» сценарій виховної справи «Кам'яна веселка», №1, січень 2013р..
16. Лауреат всеукраїнського конкурсу «Панорама творчих уроків -2013» газети
«Хімія. Шкільний світ» розробка уроку «Нітрати, їх поширення в природі. Проблеми вмісту нітратів у харчових продуктах», №9, травень 2013р..
17. Журнал «Все для вчителя» розробка уроку  «Нітрати, їх поширення в природі. Проблеми вмісту нітратів у харчових продуктах», №6, червень 2013р..
18. Журнал «Позакласний час» Сценарій виховної справи «В гостях у казки», №19-20 2013р..
19. Журнал «Все для вчителя» розробка уроку  «Поширення солей у природі та їх практичне значення», №5, травень 2014р..
20. ІІ місце всеукраїнського конкурсу «Панорама творчих уроків -2014» газети
«Хімія. Шкільний світ» розробка уроку «Поширення солей у природі та їх практичне значення» та сценарій виховної справи «Хімічна мозаїка», №8, квітень 2014р., №9, травень 2014р..
21. Журнал «Все для вчителя» Сценарій виховної справи «В гостях у казки», №9, вересень  2013р..
Розміщено матеріали:
1.« Учительський журнал on-line» видавництва «Основа» Сценарій виховної справи «В гостях у казки» 07.11.2013р..
2.« Учительський журнал on-line» видавництва «Основа» розробка уроку  «Нітрати, їх поширення в природі. Проблеми вмісту нітратів у харчових продуктах», 07.11.2013р..
3.   На сайті «Методичний портал» видавництва «Шкільний світ» розробка уроку «Оксиди в природі та їх застосування»,15.10.2012р..
4. На сайті «Методичний портал» видавництва «Шкільний світ» Сценарій виховної справи «Кам'яна веселка» 19.11.2012р..
5. На сайті «Методичний портал» видавництва «Шкільний світ» Сценарій виховної справи «Суд над шкідливими речовинами» 14.06.2012р..
6. На сайті «Методичний портал» видавництва «Шкільний світ» стаття «Екскурсії та метод проектів» 28.08.2012р..
7. На сайті «Методичний портал» видавництва «Шкільний світ» сценарій виховної справи «Гаррі Поттер у пошуках Філософського каменя» 24.09.2012р..
8. На сайті «Методичний портал» видавництва «Шкільний світ» сценарій виховної справи
«Хімічна мозаїка» 03.12.2012р..
Педагогічний досвід «Сучасні методики викладання хімії у загальноосвітній школі» було представлено на ІХ Міжнародній науково-технічній конференції «Актуальне вопросы биологической физики и химии БФФХ -2013» м.Севастополь стаття