26 листопада 2013 р.

Педагогічне кредо, яким воно має бути?

14 листопада в ліцеї відбувся методичний семінар, на якому вчитель географії Котелянець Ірина Іванівна розповідала про таке:
«Кредо з латинської означає вірю. У що вірю я?
 Я вірю, що вчитель важлива людина в житті кожного. Він працює з найдорожчим – дитиною. 
Я вірю, що вчитель – найвище звання, яке існує в суспільстві. Людина починається з матері, а з учителем вона продовжується.
  Будь-яка професія передбачає постійну роботу над собою задля безпосереднього росту як фахівця. Професія педагога окрім цього вимагає самовдосконалення особистості вчителя. При всьому розмаїтті методів навчання й виховання особистість педагога була і залишається його головним інструментом.
Бути вчителем велике покликання. Праця вчителя нелегка: це відповіді на тисячі «чому», це гори різноманітної літератури, це кілометри шляху пройдені по класній кімнаті, це кілограми зошитів, це радість спілкування з учнями, це гіркота свого безсилля у якийсь момент, це нескінченний пошук досконалості у всьому, це прагнення дійти «до самої суті».
Я вірю, що як і раніше, вчитель має бути зразком у всьому – спілкуванні, культурі, манері триматися, своєї впевненості.
Представники найдавнішої професії покликані не лише дати освіту, а й зберегти людське в людині, зберегти рід людський, передати те найкраще, що виробило людство, протягом своєї історії, нинішнім і майбутнім поколінням.
Педагогічне кредо, що ж це таке?
Це певні вчительські заповіді, які кожен складає для себе сам і які науково не можливо пояснити.
Отже, в імя дитини, майбутньої природи та культури, в імя майбутнього людства ми маємо:
-                поважати особистість дитини;
-                відповідати за фізичну та духовну недоторканість;
-                розвивати природжені здібності на його благо, на благо оточуючих його                  людей;
-                не зламати, але укріпити волю дитини;
-                захищати учня там де він слабий, направляти його туди, де він сильний;
-                відкрити шлях для пізнання світу;
-                не залишати в процесі пізнання без надії;
-                показати , як знайти щастя в малому;
-                спромогтися вкласти в його душу прагнення до кращого;
-                 не давати готові знання, а вчити здобувати їх самостійно;
-                Максимально враховувати індивідуальні здібності учнів…
Майстерність вчителя – це не випадкова вдача, не щаслива знахідка, а систематична клопітка праця, часто чорнова, буденна, переповнена тривожними роздумами, але й з відкриттями та успіхами…
Символом віри, стійким переконанням, наміченою ціллю є професійне кредо. І кожна особистість протягом своєї професійної діяльності може коректувати, змінювати його .
Педагогічне кредо. Яким йому бути?