У сьогоднішній школі учні отримують немалу суму знань, за допомогою яких вони спроможні лише відтворювати їх, а не застосовувати їх для вирішення життєвих проблем. Тому потрібна нова школа, яка б навчала вчитися, давала б можливості до самовдосконалення впродовж життя, готувала б до свідомого життєвого вибору та самореалізації.
Ким є вчитель у цій школі: лідером, дослідником чи креативною особистістю?! Відповіддю на це риторичне запитання може бути поєднання усіх цих трьох компетентностей. Адже вчитель нової формації має відігравати нову роль – не як єдиного наставника та джерело знань, а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора в індивідуальній освітній траєкторії дитини.
Отож, в новій школі, до якої ми йдемо, буде створюватися атмосфера довіри, дружелюбності й доброзичливості, взаємодопомоги і взаємної підтримки при виникненні труднощів у навчанні та повсякденному житті. Ключовим виховним елементом стане приклад учителя, який покликаний захопити дитину.